Van dichtbij: nieuw Volkswagen-logo

Van dichtbij: nieuw Volkswagen-logo

De Volkswagen ID.3 is de eerste auto van het merk waar het zijn nieuwe logo opplakt. Volkswagen werpt nu een lichtje op wat er nou echt anders is.

Volgens Volkswagen staat het nieuwe logo, dat met zijn tweedimensionale uitstraling platter en simpeler oogt dan het vorige logo, symbool voor een toekomst waarin Volkswagen “elektrisch, connected en CO2-neutraal” is. Omstreeks 2020 moet de overgang naar de nieuwe huisstijl van het merk uit Wolfsburg zijn afgerond.
Klaus Bischoff, hoofdontwerper bij Volkswagen, heeft volgens het merk invloed gehad op die nieuwe huisstijl. In totaal moet Volkswagen bij 10.000 locaties in 171 landen de logo’s aanpassen. Gisteravond was het nieuwe logo op VW’s hoofdkantoor in Wolfsburg te zien.
Een ander verschil met het oude logo (foto 2): het is niet langer meer altijd blauw en wit, maar zal ook gecombineerd …

Lees verder…

Source: Autoweek